Brisanje proizvoda iz korpe

Da li ste sigurni da želite da uklonite ovaj proizvod iz korpe?


Otkaži porudžbinu

Da li ste sigurni da želite da otkažete porudžbinu?


Na osnovu članova 12 i 26 Zakona o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 88/2021), u daljem tekstu: Zakon), društvo za spoljnu i unutrašnju trgovinu TRENDMAKER DOO BEOGRAD, ul. Batajnički Drum br. 23, 11186 Beograd – Zemun, Republika Srbija, matični broj: 21641499, PIB: 112282399 (u daljem tekstu: Kompanija), koje zastupa direktor Ivan Savić, dana 10.01.2025. godine donosi sledeće

 

USLOVE KORIŠĆENJA USLUGA INTERNET PRODAJE

 

1 -  OSNOVNE ODREDBE

 

Član 1.

Ovim Uslovima o korišćenja usluga internet prodaje (u daljem tekstu: Uslovi) na jedinstven način utvrđuju se uslovi pod kojima Kompanija pruža usluge internet prodaje – elektronske prodavnice – korisniku (u daljem tekstu: usluge) i utvrđuje postupak za ostvarivanje međusobnih prava i obaveza Kompanije i korisnika usluga (u daljem tekstu: korisnik).

Kompanija vrši elektronsku trgovinu kao prodaju robe/usluga preko sopstvene elektronske prodavnice, u skladu sa članom 17 stavom 3 tačkom 1) Zakona o trgovini.

Uslovi su obavezujući za Kompaniju i sve korisnike, i primenjuju se na sve njihove međusobne ugovorne odnose, izuzev ako posebnim ugovorom Kompanija i korisnik ne ugovore drugačije.

 

2 - ZASNIVANJE KORISNIČKOG ODNOSA

Član 2.

Korisnik usluga Kompanije može postati svako zainteresovano poslovno sposobno, domaće ili strano, fizičko ili pravno lice odnosno preduzetnik.

Korisnikom usluga Kompanije se postaje samim pristupom internet servisu odnosno korišćenjem usluga Kompanije, pod uslovima i na način iz ovih Uslova. Svakim pojedinim pristupom internet servisu korisnik potvrđuje da je upoznat sa odredbama ovih Uslova i da je u potpunosti saglasan sa njima. Ovi Uslovi primenjuju se na svaki pojedini pristup svakog pojedinačnog lica (korisnika).

Za korišćenje usluga korisnik navodi samo one podatke o sebi koji su neophodni za izvršenje tih usluga za čije je korišćenje zainteresovan. Kompanija lične podatke prikuplja i koristi isključivo u skladu sa Pravilnikom o zaštiti podataka o ličnosti koji su sastavni deo ovih Uslova.

Ukoliko korisnik to želi, može postati Registrovani korisnik, tako što će podneti zahtev za zasnivanje korisničkog odnosa podnosi se u pisanim putem u elektronskom obliku od strane korisnika ili lica koje on ovlasti, putem formulara na internet servisu Kompanije.

Registrovani korisnik se predstavlja internet servisu Kompanije svojom potvrđenom (verifikovanom) adresom elektronske pošte.

Registrovani korisnik se obavezuje da u slučaju promene podataka značajnih za identifikaciju odnosno izvršenje usluga, o istom bez odlaganja obavesti Kompaniju.

Potvrdom zahteva za zasnivanje korisničkog odnosa korisnik potvrđuje da je upoznat sa odredbama ovih Uslova i da je u potpunosti saglasan sa njima.

 

3 - POČETAK I TRAJANJE KORISNIČKOG ODNOSA

Član 3.

Stupanje u korisnički odnos smatra se zaključenjem ugovora koji stupa na snagu momentom davanja saglasnosti na odredbe ovih Uslova. Saglasnost se daje konkludentnom radnjom – pristupanjem internet servisu.

Član 4.

Korisnički odnos između Registrovanih korisnika i Kompanije se zaključuje na neodređeno vreme.

 

4 - NEMOGUĆNOST PRENOSA PRAVA KORIŠĆENJA USLUGA

Član 5.

Pravo na korišćenje usluga Kompanije koje korisnik stekne u skladu sa ovim Uslovima ne može se preneti na treće lice.

 

5 - CENE USLUGA

Član 6.

Kompanija samostalno utvrđuje cene i druge komercijalne uslove za pružanje usluga, u skladu sa svojom poslovnom politikom.

U skladu sa zakonom, sve navedene cene su sa uračunatim pripadajućim PDV-om.

Cene i drugi komercijalni uslovi pružanja usluga dostupni su korisniku u svakom trenutku putem internet servisa Kompanije.

Kompanija zadržava pravo na izmenu cena i drugih komercijalnih uslova pružanja usluga, o čemu putem internet servisa obaveštava korisnika.
Kompanija zadržava pravo da, s obzirom na tehnička ograničenja koja se odnose na merenje stanja zaliha u realnom vremenu, prilikom internet prodaje prikaže i cenu artikla koji se momentu prikazivanja ne nalazi na zalihama. U navedenom smislu, Kompanija ne garantuje za stanje zaliha u svakom momentu.

Kako Kompanija obavlja elektronsku trgovinu koja je istovremeno usmerena na potrošače u Republici Srbiji i na potrošače u inostranstvu, Kompanija zadržava pravo da cenu istakne i u stranoj valuti na način kojim se potrošaču daje mogućnost da izabere valutu u kojoj će se prikazati prodajna cena robe/usluge iz celokupne ponude Kompanije, s tim da se potrošaču koji elektronskoj trgovini pristupa iz Republike Srbije cena prikazuje prvo u dinarima, u skladu sa postojećim tehničkim mogućnostima.

 

6 - PLAĆANJA

Član 7.

Predračuni i računi sadrže, između ostalog, obračunati iznos za korišćenje usluga Kompanije i obaveze po osnovu javnih prihoda (porezi, takse i dugo), kao i informacije o načinu i roku plaćanja, izjavu reklamacije i obaveštenje o mogućnosti jednostranog raskida, u skladu sa Zakonom.

Račune za pružene usluge Kompanija dostavlja:
-    korisniku putem pošte, na adresu korisnika, uz prijem narudžbine;
-    Registrovanom korisniku putem elektronske pošte, na registrovanu adresu korisnika, nakon prijema narudžbine, u toku trajanja korisničkog odnosa.

 

Član 8.

Prilikom plaćanja korišćenjem platnih kartica Visa, MasterCard, Maestro i American Express. Korisnik plaća obračunati iznos, dok troškove transakcije (bankarska provizija) snosi Kompanija.

Prilikom plaćanja pouzećem, korisnik plaća obračunati iznos Kurirskoj službi, prema dostavljenom računu.

Prilikom plaćanja uplatnicom, korisnik plaća obračunati iznos u roku od 48 časova, prema podacima za uplatu.

Korisnik se obavezuje da plaćanje izvrši na način koji sam odabere. Jednom odabrani način plaćanja, po pojedinačnoj transakciji, Korisnik ne može menjati dok se transakcija ne izvrši na odabrani način. Ovo naročito važi za slučaj kada se Korisnik opredelio da naručeni artikal preuzme u prodajnom objektu Kompanije (Radi dobrog razumevanja: ukoliko je Korisnik odabrao da plaćanje izvrši gotovinski, nije moguće da u prodajnom objektu plaćanje izvrši na drugi način npr. platnom karticom ili čekom, i obrnuto).

Član 9.

Predračuni se korisniku dostavljaju u elektronskom obliku na odgovarajućoj stranici internet servisa.

Dostavu računa u štampanom obliku Kompanija vrši putem obične pošte, na poseban zahtev Registrovanog korisnika, za šta može Registrovanom korisniku naplatiti takve troškove poštanskih usluga.

Podaci o računima Registrovanih korisnika dostupni su i putem internet servisa Kompanije samo tom Registrovanom korisniku.

Član 10.

Kompanija nije odgovorna u slučaju da korisnik ne primi blagovremeno predračun ili račun (usled kvara na računarskoj mreži Registrovanog korisnika ili propusta u radu poštanske službe).

Korisnik je dužan da odmah po isteku uobičajenog roka za prijem predračuna ili računa obavesti Kompaniju o izostanku i zatraži slanje duplikata.

 

7 - REKLAMACIJE I PRAVO NA RASKID UGOVORA O KUPOVINI

Član 11.

Kompanija ima zakonsku odgovornosti zbog nesaobraznosti robe ili usluge ugovoru.

Na sve reklamacije, primenjuje se važeći Pravilnik o rešavanju reklamacija Kompanija i Zakon o zaštiti potrošača.

Ukoliko korisnik smatra da obračun usluga nije pravilno izvršen može Kompaniji podneti reklamaciju u pisanom obliku, putem elektronske pošte ili faksom, u roku od 24 časa od prijema predračuna ili računa, s tim što je dužan da uplati iznos koji reklamacijom nije osporen.

Korisnik može podneti zahtev za reklamaciju na isti način ukoliko je došlo do greške u izboru usluga ili postoji drugi razlog zbog koga korisnik nije u mogućnosti da koristi uslugu, pod uslovom da korisnik već nije započeo korišćenje usluga.

Reklamacija mora da sadrži precizan opis nepravilnosti u obračunu ili drugog razloga za reklamaciju i mora biti potpisana od strane korisnika ili lica koje je ovlašćeno za zastupanje korisnika.

Ukoliko je plaćanje obavljeno korišćenjem platnih kartica Visa, MasterCard, Maestro i American Express. Korisnik u zahtevu za reklamaciju obavezno navodi i podatke iz potvrde o uspešno obavljenom plaćanju (TRANSACTION_ID, AUTH_CODE).

Kompanija je dužna da u roku od 8 dana po prijemu reklamacije obavesti korisnika o tome da li je reklamacija usvojena.

Kompanija neće uvažiti reklamacije koje su nejasne, nepotpune i podnete neblagovremeno, kao ni reklamacije koje nisu podnete od strane korisnika ili lica ovlašćenog za zastupanje korisnika.

U slučaju usvajanja reklamacije za nepravilno obračunate usluge, Kompanija će korisniku izdati novi predračun ili račun sa naznačenim rokom uplate, umanjen za uplaćeni iznos koji reklamacijom nije osporen.

U slučaju usvajanja reklamacije za pogrešno izabrane usluge, Kompanija će korisniku izdati predračun ili račun ispravljen u skladu sa zahtevima korisnika, umanjen za uplaćeni iznos ili obaviti povraćaj uplaćenog viška.

Član 12.

Korisnik koji je robu kupio putem interneta odnosno ukoliko mu je roba dostavljena kurirskom službom (ugovor na daljinu) ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu, u roku od 14 dana, bez navođenja razloga i dodatnih troškova, osim troškova vraćanja robe, koje u ovom slučaju snosi korisnik. Rok od 14 dana računa se od trenutka kada roba dospe u državinu korisnika, odnosno trećeg lica koje je odredio Korisnik, a koje nije prevoznik. Istekom roka iz ovog stava, prestaje pravo korisnika na odustanak od ugovora.

Korisnik ostvaruje pravo na odustanak od ugovora izjavom koja mu se dostavlja prilikom registracije, u elektronskom obliku i moguće je koristiti je prilikom svake pojedine kupovine. Ova izjava se Kompaniji dostavlja se putem elektronske pošte, a o prijemu iste korisnik će biti obavešten takođe putem elektronske pošte.

Član 13.

U slučaju odustanka od Ugovora korisnik je dužan da vrati robu Kompaniji, bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao obrazac za odustanak. 

Roba se vraća o trošku korisnika, slanjem robe poštom na adresu Kompanije. 

Korisnik je obavezan da proizvod vrati kao nekorišćeni, neoštećeni i u originalnoj ambalaži, odnosno u istom stanju u kakvom je i isporučen, bez ikakvih mehaničkih ili bilo kakvih drugih oštećenja.

Korisnik je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan (u smislu člana 34. stava 4 Zakona), odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe. Nakon prijema robe Korisnik ima pravo da istu proba, ali ukoliko je upotrebljava na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe, 

Korisnik je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe i Kompanija može da tu umanjenu vrednost robe naplati Korisniku. Radi dobrog razumevanja, Kompanija zadržava pravo da ne uvaži reklamaciju odnosno ne pristane na povraćaj cene ukoliko je Korisnik robu, pored toga što ju je probao, i koristio nakon što je probanjem ustanovio prirodu, karakteristike i funkcionalnost robe (npr. robu nosio na ulici, ili koristio za svoje potrebe, ili pohabao, ili roba ima vidljive ili funkcionalne tragove upotrebe, ili sl.).

Kompanija je u slučaju zakonitog odustanka od ugovora dužna da korisniku vrati iznos koji je korisnik platio po osnovu ugovora i to u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak. Kompanija može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok Kupac ne dostavi dokaz da je poslao robu Prodavcu u zavisnosti od toga šta nastupa prvo.

Korisniku koji je plaćanje izvršio nekom od platnih kartica, delimično ili u celosti, a bez obzira na razlog vraćanja, Kompanija se obavezuje da povraćaj vrši isključivo preko VISA, EC/MC, Maestro i American Express metoda plaćanja, što znači da će banka na zahtev prodavca obaviti povraćaj sredstava na račun korisnika kartice.

Korisnik, pristankom na ove Uslove daje izričitu saglasnost (u smislu člana 33. stava 2 Zakona) Kompaniji da povraćaj uplata koje je primio od Korisnika koji je robu platio pouzećem, Kompanija izvrši na tekući račun Korisnika bez dodatnih troškova po Korisnika, te se Korisnik obavezuje da u navedenom slučaju dostavi Kompaniji podatke tekućem računu na koji želi da bude izvršen povraćaj uplata.

Sva plaćanja biće izvršena u lokalnoj valuti Republike Srbije – dinar (RSD). Za informativni prikaz cena u drugim valutama koristi se srednji kurs Narodne Banke Srbije. Iznos za koji će biti zadužena platna kartica biće izražen u lokalnoj valuti korisnika, kroz konverziju u istu po kursu koji koriste kartičarske organizacije, a koji Kompaniji u trenutku transakcije ne može biti poznat. Kao rezultat ove konverzije postoji mogućnost neznatne razlike od originalne cene navedene na sajtu Kompanije.

 

8 - KORIŠĆENJE USLUGA I DOSTAVA

Član 14.

Kompanija se obavezuje da korisniku obezbedi korišćenje svojih internet servisa, u okviru svojih tehničkih mogućnosti, s tim što zadržava pravo da, bez posebne najave, zbog radova na sistemu ili drugih potreba održavanja privremeno obustavi pružanje usluga, delimično ili u celosti, sve dok za tim postoji opravdana potreba.
 

Član 15.

Kompanija se obavezuje da će na prikladan način informisati korisnika o relevantnoj domaćoj zakonskoj regulativi iz oblasti internet trgovine, te opšteprihvaćenim preporukama i kodeksima koji se odnose na dozvoljeno i prihvatljivo korišćenje servisa za internet trgovinu.

Korisnik se obavezuje da će servise Kompanije koristiti u skladu sa zakonskom regulativom, preporukama i kodeksima iz prethodnog stava.

Član 16.

Svojim internet servisom Kompanija omogućuje korisniku da naruči ponuđenu robu iz svog prodajnog asortimana.

Momentom naručivanja robe smatraju se:
-    potvrda narudžbine na internet servisu Kompanije kada se roba plaća pouzećem;
-    prijem iznosa iz narudžbenice kada se roba plaća na drugi način.

Član 17.

Kompanija se obavezuje da robu naručenu u periodu od ponedeljka u 00 časova do petka u 10 časova dostavi kurirskoj službi u roku od 72 časa.

Kompanija se obavezuje da robu naručenu u periodu od petka u 10 časova do nedelje u 24 časa dostavi kurirskoj službi najkasnije u četvrtak.

Član 18.

Kurirska služba dostavlja naručenu robu u roku od jednog dana.

Kurirska služba ima isključivu odgovornost za isporuku naručene robe korisniku.

Kurirska služba pošiljku donosi na adresu za isporuku korisniku u periodu od 8-16 h. Korisnik se obavezuje da u tom periodu obezbedi da na adresi bude lice koje može preuzeti pošiljku. Kurirska služba pokušava da uruči pošiljku u dva navrata. Ukoliko korisnik ili lice koje može preuzeti pošiljku ne bude na adresi dostave, Kurirska služba će kontaktirati korisnika na telefon korisnika i dogovori novi termin isporuke. Ukoliko korisnik ni tada ne bude pronađen na adresi dostave, pošiljka će se vratiti Kurirskoj službi. Po povratku pošiljke, korisnik će biti kontaktiran kako bi se ustanovio razlog neuručenja i kako bi se dogovorilo ponovno slanje.

Član 19.

Prilikom preuzimanja pošiljke potrebno je da korisnik vizuelno pregleda paket da slučajno ne postoje neka vidna oštećenja. Ukoliko korisnik primeti da je transportna kutija oštećenja i posumnja da je i proizvod možda oštećen, korisnik je ovlašćen da odbije prijem pošiljke.

Član 20.

Korisnik se obavezuje da neoštećenu pošiljku preuzme i potpiše dokaz o prijemu pošiljke - adresnicu Kurirskoj službi.

 

9 - PRAVILNIK O ZAŠTITI PODATAKA O LIČNOSTI 

Član 21.

Pravilnik o zaštiti podataka o ličnosti je sastavni deo ovih Uslova i dostupan je na adresi: https://www.trendmaker.rs/pages/polisa-privatnosti.html

Pravilnik o zaštiti podataka o ličnosti je donet na osnovu Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, prema kojem Kompanija ima pravno svojstvo Rukovaoca.

 

10 – OBAVEŠTAVANJE POTROŠAČA

Član 22.

U skladu sa odredbama člana 12 stava 1 Zakona o zaštiti potrošača, Kompanija putem ovih Uslova, odnosno pre zaključenja ugovora o pružanju usluga, fizička lica koja imaju svojstvo potrošača na jasan i razumljiv način obaveštava o sledećem:
1)    Osnovna obeležja usluge se potrošaču dostavljaju putem internet servisa Kompanije, tako što se potrošaču omogućava da samostalno izabere koju robu kog proizvođača želi da kupi.
2)    Poslovno ime, matični broj, adresa sedišta i broj telefona su navedeni u preambuli ovih Uslova;
3)    Prodajna cena odnosno način na koji će se prodajna cena obračunati ako se zbog prirode usluge prodajna cena ne može utvrditi unapred, se potrošaču dostavlja putem internet servisa Kompanije, tako što se potrošaču omogućava uvid u cene odnosno načinu obračuna cene za svakog artikla ponaosob. Takođe, potrošač se putem internet servisa Kompanije obaveštava o svim eventualnim dodatnim troškovima ukoliko ih ima. S obzirom na prirodu robe, mogu postojati dodatni poštanski troškovi, odnosno troškovi transporta i/ili troškovi isporuke o kojima se potrošač obaveštava direktno od prodavca putem internet servisa Kompanije.
4)    O načinu plaćanja potrošač se obaveštava putem ovih Uslova, dok se o načinu i roku isporuke robe potrošač obaveštava putem ovih Uslova i internet servisa Kompanije, prilikom samostalnog odabira konkretne robe od strane potrošača.
5)    Zakonsku odgovornost zbog nesaobraznosti robe snosi prodavac, u skladu sa odredbama Zakona o zaštiti potrošača.
6)    O mogućnosti reklamacije potrošač je obavešten putem ovih Uslova i odgovarajućeg pravilnika kojim se regulišu reklamacije.
7)    Kompanija ne vrši nikakvo nuđenje niti prodaje tehničku robu potrošačima.
8)    O uslovima za raskidanje ugovora, potrošač je obavešten putem ovih Uslova.
9)    O mogućnosti vansudskog rešavanja sporova, potrošač je obavešten putem ovih Uslova korišćenja.

Član 23.

U skladu sa odredbama člana 12 stava 2 Zakona o zaštiti potrošača, Kompanija putem ovih Uslova, odnosno pre zaključenja ugovora o pružanju usluga, fizička lica koja imaju svojstvo potrošača na jasan i razumljiv način obaveštava o sledećem::
1)    Da je, u smislu ovih Uslova, ugovor sa potrošačem zaključen na neodređeno vreme, odnosno na vreme potrebno za izvršenje ugovora o prodaji robe potrošaču.
2)    Da je minimalno trajanje ugovornih obaveza između Kompanije i potrošača vreme koje je potrebno da se izvrši pojedinačni ugovor o prodaji robe.
3)    Da su funkcionalnosti, uključujući i mere tehničke zaštite digitalnog sadržaja navedene u ovim Uslovima.
4)    Da je relevantna interoperabilnosti digitalnog sadržaja sa hardverom i softverom o kojima Kompanija ima saznanja ili o kojima se razumno može očekivati da ima saznanja, Kompanija navela putem internet servisa Kompanije, odnosno da internet servis Kompanije kao takav tehnički nije moguće koristiti na nekompatibilnom uređaju.
5)    Da ne postoje nikakve postprodajne usluge koje Kompanija pruža potrošačima, a da su garancije koje se odnose na kupljenu robu navedene na samoj robi odnosno na internet servisu Kompanije.

Član 24.

U skladu sa odredbama člana 26 stava 1 Zakona o zaštiti potrošača, Kompanija, s obzirom da se radi o zaključenju ugovora na daljinu odnosno izvan poslovnih prostorija sa fizičkim licima koja imaju svojstvo potrošača, putem ovih Uslova, odnosno pre zaključenja ugovora o pružanju usluga, na jasan i razumljiv način obaveštava o sledećem:
1)    Da Kompanija posluje na adresi e na adresi na kojoj joj je sedište, a koja je navedena u preambuli ovih Uslova;
2)    Da sve cene obuhvataju ukupne troškove za konkretan proizvod, i da se one putem internet servisa Kompanije prezentuju potrošaču unapred. 
3)    Da potrošač samostalno snosi trošak korišćenja sredstava komunikacije na daljinu za zaključivanje ugovora, odnosno se taj trošak obračunava na istoj osnovi, odnosno prema osnovnoj tarifi dobavljača internet usluga (npr. operater mobilne telefonije ili operater kablovskog interneta) sa kojim je potrošač zaključio poseban ugovor o pružanju internet usluga, u koji Kompanija nema niti može da ima uvid.
4)    Da su uslovima, rok i postupak za ostvarivanje prava na odustanak od ugovora u skladu sa članom 27. Zakona navedeni u ovim Uslovima;
5)    Da je obaveza potrošača da plati Kompaniji troškove koji se odnose na ostvarivanje prava na odustanak od ugovora utvrđena ovim Uslovima.
6)    Da potrošač uvek može da koristi pravo na odustanak od ugovora zaključenog sa Kompanijom u skladu sa ovim Uslovima i Zakonom. 
7)    Da ne postoji poseban ugovorni odnos Kompanije sa poštanskim operatorom preko koga bi potrošač mogao da Kompaniji, u slučaju reklamacije zbog nesaobraznosti, da pošalje robu o trošku Kompanije, već da je potrošač slobodan u izboru poštanskog operatera.

Član 25.

U skladu sa odredbama člana 26 stava 2 Zakona o zaštiti potrošača, Kompanija, s obzirom da se radi o zaključenju ugovora na daljinu odnosno izvan poslovnih prostorija sa fizičkim licima koja imaju svojstvo potrošača, putem ovih Uslova, odnosno pre zaključenja ugovora o pružanju usluga, na jasan i razumljiv način obaveštava o sledećem:
1)    Da postoji dužnost potrošača da snosi troškove povraćaja robe u slučaju odustanka od ugovora i, za ugovore na daljinu, ako se roba zbog svojih karakteristika ne može vratiti poštom, u skladu sa ovim Uslovima.
2)    Da se na Kompaniju ne primenjuju posebni kodeksi poslovne prakse.
3)    Da je minimalno trajanje ugovornih obaveza potrošača opredeljeno izvršenjem ugovornih obaveza prema Kompaniji.
4)    Da ne postoji nikakva potreba niti obaveza da potrošač Kompaniji položi bilo kakav depozit niti kakvu drugu finansijsku garanciju koju bi Kompanija mogla da zahteva.
5)    O mogućnosti vansudskog rešavanja sporova, potrošač je obavešten putem ovih Uslova.

 

11 - POVERLJIVOST PODATAKA PRAVNIH LICA

Član 26.

Podaci o pravnim licima koje prikuplja Kompanija jesu podaci koji se inače prikupljaju u svrhu poslovanja među pravnim licima, a zarad stupanja u poslovni odnos.
                            

Član 27.

Ugovorne strane su saglasne da sve pribavljene podatke koje je druga ugovorna strana – pravno lice, označila kao poverljive, u vezi sa zaključivanjem ili realizacijom korisničkog odnosa, čuvaju kao poverljive tokom trajanja korisničkog odnosa, kao i u roku od dve godine nakon njegovog prestanka.

Član 28.

Kompanija prikuplja podatke o korisniku koji je pravno lice, potrebne za zasnivanje korisničkog odnosa, pružanje kvalitetne usluge i obezbeđivanje pravovremenog informisanja, u skladu sa dobrim poslovnim običajima.

Kompanija neće upotrebljavati poslovne podatke korisnika pravnog lica u marketinške ili bilo koje druge svrhe, bez saglasnosti korisnika.

 

12 - ZAŠTITA AUTORSKOG PRAVA

Član 29.

Kompanija ima isključivo autorsko pravo na internet servisu Kompanije i na svim pojedinačnim elementima koji je čine, kao što su tekst, vizuelni i audio elementi, vizuelni identitet, korisnički interfejs, kod, podaci i baze podataka, programski kod i drugi elementi servisa. 

Član 30.

Neovlašćeno korišćenje bilo kog dela ili internet servisa u celini, bez izričite prethodne dozvole u pisanoj formi izdate od Kompanije kao nosioca isključivog autorskog prava, smatraće se povredom autorskog prava Kompanije i podložno je pokretanju svih postupaka u punoj zakonskoj meri.

 

13 - PRIVREMENA I TRAJNA SUSPENZIJA PRUŽANJA USLUGA

Član 31.

U slučaju da korisnik blagovremeno ne izvrši uplatu naknade za korišćenje usluga, Kompanija zadržava pravo da mu bez prethodnog obaveštenja privremeno suspenduje pružanje usluga u trajanju do deset kalendarskih dana.

Ukoliko korisnik tokom perioda suspenzije izvrši uplatu, Kompanija će mu omogućiti ponovno korišćenje usluga.

Član 32.

U slučaju da korisnik do isteka perioda suspenzije ne izvrši uplatu, Kompanija će korisniku trajno suspendovati pružanje usluga, raskinuti korisnički odnos i pokrenuti odgovarajući sudski postupak.

Član 33.

Kompanija može privremeno suspendovati pružanje usluga korisniku ukoliko postoji osnovana sumnja da postoji bilo kakva nedopuštena ili prevarna radnja koja može naneti štetu Kompaniji, korisniku ili trećem licu.

Kompanija je dužna da odmah po nastupanju slučaja iz prethodnog stava obavesti korisnika o suspenziji pružanja usluga i razloga zbog kojih je do toga došlo.

Suspenzija pružanja usluga u slučaju iz stava 1. ovog člana ne može trajati duže od deset dana.

Ukoliko nakon upozorenja korisnik nastavi sa nedozvoljenim ponašanjem, Kompanija ima pravo da mu trajno suspenduje pružanje usluga, raskine korisnički odnos i pokrene odgovarajući sudski postupak.

Član 34.

Kompanija može privremeno suspendovati pružanje usluga korisniku radi otklanjanja tehničkih kvarova ili obavljanja drugih neophodnih radova na svojoj infrastrukturi.

Kompanija će blagovremeno obavestiti korisnika o terminima isključenja radi planiranih radova na infrastrukturi.

 

14 - ODGOVORNOST I OGRANIČENJA

Član 35.

Korisnik samostalno odgovara za svoje postupke prilikom korišćenja interneta, internet servisa Kompanije, kao i za sadržaj svoje komunikacije sa trećim licima i sadržaje koje učini javno dostupnim putem interneta uključujući i internet servis Kompanije.

Član 36.

Kompanija ne odgovara za štetu koju korisnik ili treće lice pretrpi usled:
-    smanjenog propusnog opsega, otežanog prenosa ili povremenih privremenih prekida u pružanju usluga, koji su uzrokovani interferencijom, atmosferskim prilikama, fizičkim preprekama i uopšte razlozima koji uzrokuju varijabilnost kojoj je podložna tehnologija žičnog ili bežičnog povezivanja;
-    preopterećenja, kašnjenja ili grešaka u funkcionisanju delova interneta na koje Kompanija objektivno ne može da utiče;
-    neovlašćenog korišćenja internet usluga sa strane korisnika;
-    vršenja svih vrsta finansijskih i ostalih poslovnih transakcija od strane korisnika na internetu;
-    privremene ili trajne suspenzije pružanja internet usluga propisanih odredbama ovih Uslova ili zakonom;
-    korišćenja nestandardne opreme od strane korisnika;
-    preseljenja korisnika na drugu lokaciju sa koje nije moguć pristup uslugama Kompanije;
-    dejstva više sile ili drugih uzroka koji su van kontrole Kompanije;
-    trajnog prestanka obavljanja delatnosti pružanja internet usluga Kompanije.

 

15 - PRESTANAK KORISNIČKOG ODNOSA

Član 37.

Korisnički odnos između Kompanije i korisnika može prestati na osnovu jednostranog otkaza svake strane.

Kompanija može jednostrano i bez otkaznog roka raskinuti odnos sa korisnikom u sledećim slučajevima:
-    ako korisnik ne izmiri svoja dugovanja do isteka perioda privremene suspenzije iz ovih Uslova;
-    ako korisnik nastavi sa nedozvoljenim ponašanjem nakon privremene suspenzije i upozorenja Kompanije;
-    ako dođe do smrti ili gubitka poslovne sposobnosti korisnika koji je fizičko lice ili pokretanja stečajnog, likvidacionog ili drugog postupka koji može dovesti do prestanka postojanja korisnika koji je pravno lice;
-    ako Kompanija donese poslovnu odluku da prestane sa pružanjem internet usluga ili prestane sa obavljanjem svoje delatnosti.


Član 38.

Korisnik može jednostrano raskinuti korisnički odnos sa Kompanijom ukoliko nije saglasan sa promenama ovih Uslova. Zahtev za raskidanje korisničkog odnosa po ovom osnovu korisnik je dužan da dostavi Kompaniji u roku od osam dana od dana prijema obaveštenja o promeni Uslova. 

Korisnik je dužan da u slučaju prestanka korisničkog odnosa, bez obzira na osnov prestanka, odmah, a najkasnije u roku od 8 dana, izmiri sva dugovanja prema Kompaniji nastala po osnovu pruženih usluga.

 

16 - JURISDIKCIJA I REŠAVANJE SPOROVA

Član 39.

Odredbe ovih Uslova imaju tumačiti na način koji doprinosi izvršenju ugovornih obaveza na korist svih ugovornih strana.

Član 40.

Na sve što nije regulisano ovim Uslovima primenjuju se važeći propisi Republike Srbije.

Član 41.

Korisnik koji je fizičko lice (a koje ima svojstvo potrošača) i Kompanija se obavezuju da sve eventualne nesporazume koji nastanu tokom trajanja korisničkog odnosa pokušaju da reše mirnim putem. U skladu sa navedenim, Kompanija u svojstvu trgovca obaveštava svako fizičko lice koje ima svojstvo potrošača, da potrošač ima pravo rešavanja sporova između potrošača i trgovca - vansudsko rešavanje potrošačkih sporova, u smislu Zakona o zaštiti potrošača, pred telom za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova upisanim u Listu tela za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova u skladu sa navedenim zakonom. 

Ukoliko potrošač i Kompanija ne uspeju da reše spor na način is prethodnog stava, nadležan za rešavanje spora će biti sud u mestu prebivališta, odnosno boravišta potrošača u Republici Srbiji, uz primenu prava Republike Srbije. Fizičko lice koje ima svojstvo potrošača može pokrenuti sudski ili vansudski postupak rešavanja potrošačkog spora tek nakon prijema odgovora na izjavljenu reklamaciju u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača.

Član 42.

Korisnik koji je pravno lice i Kompanija se obavezuju da sve eventualne nesporazume koji nastanu tokom trajanja korisničkog odnosa pokušaju da reše mirnim putem, a koliko u tome ne uspeju, nadležan će biti Privredni sud u Beogradu.

 

17 - IZMENE USLOVA

Član 43.

Kompanija zadržava pravo da vrši izmene i dopune ovih Uslova u skladu sa izmenjenim uslovima poslovanja i u skladu sa svojom poslovnom politikom.

Kompanija se obavezuje da korisnika na pogodan način obavesti o izmenama ovih Uslova, osam dana pre stupanja izmena na snagu.

 

18 - VAŽENJE USLOVA

Član 44.

Ovi Uslovi stupaju na snagu osmog dana od dana donošenja, odnosno objavljivanja na internet stranici Kompanije koja se nalazi na adresi  https://www.trendmaker.rs/pages/uslovi-kupovine.html(preuzmi dokument)u skladu sa članovima 7-10 Zakona o elektronskom dokumentu, elektronskoj identifikaciji i uslugama od poverenja u elektronskom poslovanju ("Sl. glasnik RS", br. 94/2017 i 52/2021).

U Beogradu,
doneto i objavljeno dana 10.01.2025. godine
stupa na snagu dana 18.01.2025. godine

Kompanija:

TRENDMAKER DOO BEOGRAD